Ska du lämna ett erbjudande eller en offert enligt en researrangörens förfrågan?

Tänk på att när du ska lämna en offert bör den vara riktigt snygg och proffsig som ger ett intryck att hela verksamheten är iordning och professionell. Varför inte skapa en riktigt snygg mall som innehåller det du vill förmedla och som kan återanvändas.

Tänk på att arrangören inte pratar svenska så all kommunikation inklusive offerten måste vara på engelska. Detta bör ingå:

Pris per person

Nettopris inkl svensk moms baserad på en natt i delat dubbelrum med frukost. Du kan specificera om priset varierar beroende på säsong/tid på året. Priset ska vara minst 25-30% under konsumentpris, då provisionen används till marknadsföring och ersättning till återförsäljare.

Pristillägg

Till exempel enkelrumstillägg, halvpension, 2 rätters middag eller buffé samt aktiviteter som finns att köpa till.

Specificera tidsperiod/datum

Som erbjudandet gäller. Är det t.ex. varje fre-sön under perioden, särskilda veckor eller unika datum?

Release-datum

Kan även lämnas som en öppen fråga att komma överens om.

Close out dates

Notera eventuella close out dates.

Med kontaktuppgifter.

Säljande beskrivning

Av anläggningen med information om hur man tar sig till er.

Fria bilder

Med hög kvalité som arrangören kan använda i sin marknadsföring och försäljning.

Extra tjänster

Som erbjuds, tex. paketering, variationer gällande mat, uthyrning, andra aktiviteter mm.

Senast uppdaterad: den 8 september 2021